Nike a fost fondata in 1962, de catre Bill Bowerman si Phil Knight, sub numele de Blue Ribbon Sports. In 1972, ei au decis sa redenumeasca viitoarea companie dupa zeita greaca a victoriei.
Logo-ul brandului este cunoscut in jurul lumii ca "Swoosh", concept creat de Carolyn Davidson, in 1971, pentru suma de 35 dolari.
Misiunea Nike a fost intotdeauna de a aduce inspiratie si inovatie pentru atletii din intreaga lume. Si nu, nu vorbim numai de sportivii de performanta, caci pentru Nike este suficient sa ai un corp pentru a fi un atlet.
Este suficient sa simti adrenalina si spiritul de competitie pentru a fi demn sa porti echipament marca Nike.
Punctul major de cotitura pentru companie a fost contractul semnat cu cel mai popular baschetbalist al tuturor timpurilor - Michael Jordan. Acesta a dus brandul la un alt nivel cu "Air Jordan", in 1985. Marca Jordan, a avut ca profit 500 de milioane de dolari pe an. De-a lungul timpului, Nike si-a asociat numele cu sportivi de talie, precum Bo Jackson, Andre Agassi, Charles Barkley, Deion Sanders, Ken Griffey, Scottie Pippen, Penny Hardaway, Jason Kidd, Barry Sanders si multi altii.
Explicaţia acestei evoluţii consta într-o strategie simpla, dar eficienta, bazata pe ideea lui Knight ca “daca cinci tipi tari or sa poarte pantofii aştia, toţi vor dori sa-i poarte”.
Cu toate ca a aparut relativ recent pe piata produselor de incaltaminte sportiva, in comparatie cu alte firme de referinta, Nike s-a remarcat rapid si, datorita politicilor sale foarte bine gandite, a reusit sa devina in cel mai scurt timp una dintre companiile cele mai respectate din industrie.
In Romania exista destul de multe magazine clasice de unde poti cumpara, iar online gasesti atat colectiile noi de adidasi, ghete fotbal, tenisi, ghete si adidasi din piele, treninguri si jachete sau accesorii dar si colectiile mai vechi si outlet Nike pentru barbati, femei si copii.
Ca brand, Nike reprezinta un imbold, prin motto-ul promovat: "just do it!".